نیاز تهران به ۱۰ هزار اتوبوس | شهر نباید معطل تولید داخلی شود

نیاز تهران به ۱۰ هزار اتوبوس | شهر نباید معطل تولید داخلی شود

نیاز تهران به ۱۰ هزار اتوبوس | شهر نباید معطل تولید داخلی شود

آقامیری گفت: تهران با وضعیت فعلی به بیش از ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، این درحالی است که درحال حاضر تنها ۲ هزار دستگاه اتوبوس فعال در خط فعالیت می‌کنند.

محمد آقامیری، عضو کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به واردات اتوبوس خارجی برای شهر، اظهار کرد: تهران با وضعیت فعلی به بیش از ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، این درحالی است که درحال حاضر تنها ۲ هزار دستگاه اتوبوس فعال در خط فعالیت می‌کنند. اگر این ۱۰ هزار اتوبوس تامین شود مردم بیشتر از ۵ تا ۱۰ دقیقه معطل نخواهند شد اما متاسفانه درحال حاضر شهروندان بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در ایستگاه‌ها معطل اتوبوس هستند. برای تامین این تعداد اتوبوس نیاز است از ظرفیت های داخلی و خارجی استفاده کنیم و مردم را نمی توان صرفا معطل تولید داخلی کرد.

وی افزود: شهرداری تهران با تمام شرکت های تولید کننده داخلی قرارداد بسته و از آن‌ها خواسته است که هر تعدادی تولید کنید مدیریت شهری خریدار است چراکه اولویت شهرداری تهران خرید از شرکت‌های داخلی بوده اما این در صورتی است که شرکت های داخلی تمام توان خود بگذارند و دغدغه ای که شورای ششم و شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر دارد را درک کنند و تولید خود را به نقطه مطلوبی که ما درنظر داریم برسانند.

آقامیری ادامه داد: وقتی می‌بینیم شرکت‌های داخلی تلاش‌شان در حدی نیست که بتوانند نیازهای شهر تهران را تامین کنند مجبور هستیم بخشی از نیازها را از توان خارجی تامین کنیم. در سفری که شهردار تهران به چین داشتند تفاهم نامه ای دو هزار دستگاه اتوبوس با شرکت های چینی بسته است، این کار را باید انجام دهیم که زودتر به تامین ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برسیم.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: وضعیت الودگی هوای تهران در شرایطی است که باید هرچه زودتر پرونده توسعه حمل و نقل عمومی را دنبال کنیم باید ناوگان افزایش یابد تا مردم تشویق شوند از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده نکنند. سهم ناوگان حمل و نقل عمومی ما در آلودگی هوا ۲ تا ۳ درصد است برهمین اساس باید تلاش کنیم از حمل و نقل شخصی کاسته شود و به سمت استفاده از حمل و نقل برویم برای رسیدن به این هدف باید زیرساخت های لازم را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: راه دوم برای کاهش آلودگی هوا برقی شدن خودروهای شخصی است در این زمینه باید دولت و وزارت صمت ورود کنند و تشویق ها و امتیازاتی در این زمینه لحاظ کنند تا هم تولید کننده داخلی به سمت تولید خودرو برقی تشویق شود و هم بتوانیم واردات خودروهای برقی را داشته باشیم البته این واردات باید به صورتی باشد که عوارض گمرکی سنگین به این خودرو تعلق نگیرد و به صورتی انجام شود که مردم تشویق به خرید خودروهای برقی شوند درواقع قیمت گذاری این خودروها به صورتی باشد که مردم همان مبلغی را که بابت خودروهای داخلی پرداخت می کنند بتوانند خودرو خارجی برقی بپردازند با این اقدام می توانیم به سمت برقی شدن و کاهش آلودگی هوا برویم. اگر اولویت را حل مشکل آلودگی هوا بدانیم بسیاری از کارهای نشد، شدنی می شود اما متاسفانه هنوز اراده ای در این زمینه وجود ندارد.

آقامیری تصریح کرد: ما در بحث مترو هم این کار را کردیم وقتی تولید کننده داخلی نداشتیم نمی‌توانستیم وضعیت مترو با این شرایط رها کنیم تا تولید کننده داخلی بتواند به تولید واگن برسد. ما خریداری واگن خارجی را انجام دادیم اما در کنار آن به دنبال موضوع افزایش توان تولید کنندگان داخلی را پیش بردیم و برهمین اساس طی تفاهم نامه ای ورود بحث تکنولوژی دنبال شد. درحال حاضر واگن های مترو نصف حجم مورد نیاز ما است و باید ۲ تا ۲.۵ برابر افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تولید کنندگان داخلی در بحث تولید خودرو برقی توان دارند اما منافع آن‌ها در تولید خودروهای عادی بیشتر است و یا در بحث تولید اتوبوس، طی ۸ سال گذشته خط تولیدشان متوقف شده بود و با پیش پرداختی که شهرداری تهران داشت خط تولیدشان فعال شد این شرکت ها با خریدی که شهرداری تهران از آن‌ها داشته فعال شد، امیدواریم آنان نیز به تعهداتشان در زمان مقرر عمل کنند اما ما نمی توانیم شهر را صرفا معطل تولید داخلی کنیم چراکه نیاز ما فراتر تولیدی است که تولیدکنندگان داخلی می‌توانند تامین کنند.

کد خبر 810487 منبع: همشهری آنلاین

  • نوین چرم مشهد
  • واکنش چمران به فردی که تهران را با قبرستان وادی السلام عراق مقایسه کرده است!

  • آمار و ارقامی مهم از گزارش نظارتی ۶ ماهه شهرداری در سال جاری | پرداخت هزار میلیارد تومان برای اجرای خط ۶ | برای گود برج میلاد چقدر هزینه شده است؟

  • تذکر نرجس سلیمانی : شهرداری گزارشی جامع از پروژه‌های مشارکتی ارائه دهد | تعدادی از طرح‌ ها در دادگاه‌ های کیفری مطرح شدند

  • واکنش اعضای شورای شهر به گزارش مالی شهرداری | آقامیری: پروژه‌ها با پیشرفت ۱۷۶ درصدی همراه شده‌اند

  • نیاز تهران به ۱۰ هزار اتوبوس | شهر نباید معطل تولید داخلی شود

  • تصاویر | این قصر نیمه کاره مال بابک زنجانی است؟!

  • عکس خاص فرمانده سپاه با پرچم اسرائیل

  • به من گفتند ما فکر می‌کردیم مردم ایران همه تروریست هستند | بعضی‌ سریال‌های ایرانی از سریال‌های ترکیه‌ای هم سخیف‌ترند | در خطر سقوط قرار داریم!

  • اعلام تعداد دقیق حجاب‌بان‌ها ؛ این افراد نیروهای انقلابی و جهادی هستند که تذکر لسانی می‌دهند | کار خیر مجوز نمی‌خواهد | آنها هیچ چشمداشتی ندارند

  • شادی آمریکایی ها از گل ذوب آهن به استقلال

  • جزئیات نقش ایران در آتش‌ بس غزه | واکنش ایران به درخواست احتمالی مقاومت برای ورود به جنگ | ترور رهبران مقاومت در ایران؛ واکنش ایران چه خواهد بود؟

  • وزیر جنگ اسرائیل زمان ترک غزه را اعلام کرد

  • تصاویر | این قصر نیمه کاره مال بابک زنجانی است؟!

  • به من گفتند ما فکر می‌کردیم مردم ایران همه تروریست هستند | بعضی‌ سریال‌های ایرانی از سریال‌های ترکیه‌ای هم سخیف‌ترند | در خطر سقوط قرار داریم!

  • خداحافظی اجباری سردار از رم | پیشنهاد جدید از تیم ایتالیایی به آزمون

  • خسرو شکیبایی خیلی کتکم زد!

  • قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۳ استقلالی نامدار | حذف قطعی از لیست جام ملت ها

  • قیمت جدید لاستیک دولتی و آزاد اعلام شد | جدول قیمت ها

  • رسمی| تکلیف حضور رونالدو برابر پرسپولیس مشخص شد | تصمیم مهم سرمربی النصر

  • مرد مرموز با مرگش یک شهر را ثروتمند کرد

  • تصاویر صحنه درگیری مسلحانه در خیابان زند شیراز | توضیحات مهم فرمانده انتظامی فارس

  • دریافت وام بدون ضامن به کجا رسید؟ | آخرین خبرها از پوشش اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات بانکی

  • ببینید | خبر خوش رئیس بانک مرکزی به تهرانی ها | تامین ارز یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورویی برای خرید خودروی برقی

  • برنامه وزارت صمت برای ورود تاکسی‌های برقی به کشور

دیدگاهتان را بنویسید